Direktlänk till inlägg 30 september 2010

Historien om LuckyKamri!!

Av jojjo - 30 september 2010 21:39

LuckyKamari!!!!!



  



Detta är en pippi som fått utstå oerhört mycket under sitt första levnadsår.

Det började med att min mammas föredetta fosterpappa knackade på dörren och i famnen har han en pluttbur till fågelbur full av spindelnät, fågelskit och inga pinnar. Längst in i hörnet av buren sitter en så vacker rädd liten kille på en mineralsten med högra sidans vingarpennor bortskavda. Han hadde heller inget vatten stackarn och vem vet hur länge han suttit utan vatten.

Fosterpappan sa att hans son inte ville ha den mer och undrade om jag kunde ta den. En hjärtlös människa skulle ha sagt nej men jag är inte en hjärtlös människa och tog emot honom med öppnade armar.

Lillkillen hade troligtvis stått i garaget eller liknande med tanke på spindelnätet!


Jag rusade runt och hämtade den stora karantänsburen, inredde fort med nya färska grenar som jag plockat under dagen, hängde in leksaker, färsk mat och vatten fick tag i honom och placerade honom i den stora härliga buren.

Lillkillen som fick namnet LuckyKamari kunde inte tro sina ögon och hoppade runt och undersökte allt i buren^^.

Jag sprejade honom med rikligt med vatten och den stackaren hoppade runt och drack av alla vattendroppar han kunde som kom på gallret. Han var så törstig och var nästan manisk i sitt drickande.

Fick också reda på att han hade haft en tjejkompis men som dog vilket inte är så

konstigt med det liv dom levt.


Pluttbur:

  


Så här såg burens botten ut:

  

Skit överallt:

  


Detta var hans matskål:


Spindelnät:

  


Den nya buren:

  

  

LuckKamari hur han såg ut<3 :

  




LuckyKamari repade sig och vinpennorna växte så saktliga ut och han fick komma ut och bekanta sig med dom andra, han var överlycklig^^



Nu mår han bra, han är en oerhört snäll kille som sitter på handen och gjorde det från första stund. Han har ett hjärta av guld  och visar stor tacksamhet. Det är inte svårt att tycka om denna killen^^.


LuckyKamari idag:

  


det var LuckyKamaris historia^^.





// Johanna.

 
 
Mimmi

Mimmi

1 oktober 2010 22:22

LuckyKamari var verkligen lucky som fick komma till dig :D Så fin han har blivit - bra gjort :D

Kram

http://www.skoldpaddormedmera.se

jojjo

2 oktober 2010 00:07

tack mimmi_:) ja, det var verkligen ödet som förde mig och LuckyKamari samman^^.



kram,kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jojjo - 15 september 2016 20:39

Zack kom till mig 2008 och i ett bedrivligt skick när det kommer till klosköttsel. Han hade oerhört långa klor, han kunde inte sitta på galler eller pinnarna korrekt och detta på grund av okunskap från ägarens sida. Det första jag gjorde var att k...

Av jojjo - 4 juni 2016 14:34

          Tiden den har bara rullat på och rullat på, det var oerhört längesedan som jag varit här inne och skrivit något och tänkte att det är dags att återinföra lite om vad som händer här hemma hos mig och mina små liv. Allt som allt har jag ...

Av jojjo - 14 september 2010 23:22


     hej och välkommen till min Blogg           jag har tänkt länge på detta och nu gör jag det till verklighet jag har tänkt starta ett omplaseringshem får små dun som lever ett liv i skit, är oönskade, eller om m...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

kramisen


Ovido - Quiz & Flashcards