Direktlänk till inlägg 4 juni 2016

Tiden har bara rullat på!

Av jojjo - 4 juni 2016 14:34

          Tiden den har bara rullat på och rullat på, det var oerhört längesedan som jag varit här inne och skrivit något och tänkte att det är dags att återinföra lite om vad som händer här hemma hos mig och mina små liv. Allt som allt har jag under dom 9 åren som jag hållit på tagit hand om mer än 90 undulater samt också en hel del andra arter som levt i missär eller varit oönskade.
Detta har byggts på så nu har fåglarna ett helt eget fågelrum då jag flyttat till en större lägenhet och på tomten där lägenheten ligger har jag fått bygga en voljär (en stor bur) på hela 22 kvm, vilket dom verkligen älskar. Då det varit så många som kommit och gått här hos mig så tänkte jag att jag kan skriva om dom en och en här framöver så ni får läsa deras resa från innan dom kom till mig, vad jag hjälpt dom med och hur dom mår idag och då särskilt dom som inte haft ett så bra liv innan dom kom till mig.
Själv tycker jag det är viktigt att få ut informationen till alla som går i burfågelköpar tankar att tänka till innan dom införskaffas så inte fåglarna blir vandringspokaler. Valet att skaffa fågel skall grunda sig i att man också tänkt ha dom i hela sina liv och där man ger dom allt det dom behöver för att må bra.


Önskar er alla en trevlig lördag.

 
 
pearl1

pearl1

4 juni 2016 15:04

Hej...Såå söta...

http://Bloggplatsen

jojjo

4 juni 2016 15:09

Hej :)
Tack så mycket :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jojjo - 15 september 2016 20:39

Zack kom till mig 2008 och i ett bedrivligt skick när det kommer till klosköttsel. Han hade oerhört långa klor, han kunde inte sitta på galler eller pinnarna korrekt och detta på grund av okunskap från ägarens sida. Det första jag gjorde var att k...

Av jojjo - 30 september 2010 21:39

LuckyKamari!!!!!            Detta är en pippi som fått utstå oerhört mycket under sitt första levnadsår. Det började med att min mammas föredetta fosterpappa knackade på dörren och i famnen har han en pluttbur till fågelbur full av spin...

Av jojjo - 14 september 2010 23:22


     hej och välkommen till min Blogg           jag har tänkt länge på detta och nu gör jag det till verklighet jag har tänkt starta ett omplaseringshem får små dun som lever ett liv i skit, är oönskade, eller om m...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

kramisen


Ovido - Quiz & Flashcards